sofy trzyosobowe

sofy trzyosobowe

Kanapa jest wygodną alternatywą łóżka-stanowi miejsce spania dla jednej. Dolne łóżko posiada rozkładane nóżki, dzięki którym staje się ono normalnej. SOFA. Funkcja spania Mniejsze sofy 2-osobowe z relaksem. Ponadczasowa elegancja sofy zachwyca. More »

sofy narożne prawe

sofy narożne prawe

W ofercie posiadamy również sofy rozkładane oraz narożniki bez funkcji spania. Sofy i wersalki młodzieżowe ABBA to meble wyjątkowo praktyczne i funkcjonalne. Dzięki licznym udoskonaleniom zapewniają komfort oraz maksymalną oszczędność przestrzeni. Gdyby More »

sofy leżanki

sofy leżanki

Bardzo istotnym elementem rozkładanej kanapy jest skrzynia na pościel, najlepiej pojemna i dość głęboka – nie bagatelizujmy tego, zwłaszcza jeśli kanapa ma być meblem codziennego użytku. Kanapa z funkcją spania AGA Szukam More »

sofy dwuosobowe

sofy dwuosobowe

Charakteryzują się one prostą formą oraz funkcjonalnymi rozwiązaniami. W wielu mieszkaniach salon pełni również funkcję sypialni, a to umożliwiają właśnie sofy rozkładane. UWAGA! Zdjęcie koloru sofy jest zdjęciem poglądowym. Przy wyborze koloru More »

sofy 2 osobowe ze skóry

sofy 2 osobowe ze skóry

Sofa 3-osobowa z funkcją spania i pojemnikiem na pościel. Powierzchnia spania 118 × 198 Pow. Spania -115 cm x 190 cm Powierzchnia spania 205 cm x 127 cm Miejsc do spania: 2-osobowe Sofy i More »

 

To co najważniejsze w filmie

Plan filmowy jest miejsce, w którym odbywają się zdjęcia, czyli dokładniej i potocznie mówiąc kręcony jest film. Pracuje tam cały zespół ludzi, bez których reżyser nie mógłby zrealizować swojej koncepcji i swojego pomysłu. Każdy członek ekipy filmowej ma swój wkład w powstawanie filmu, do najważniejszych osób na planie należy jednak bez wątpienia operator kamery, który przede wszystkim potrzebuje takiej rzeczy jak oświetlenie filmowe i kamera. Operator nie ma łatwego zadania jednak ma ogromny wkład w tworzenie całego filmu.

Kim jest operator?

Operator absolutnie pod żadnym pozorem nie jest pracownikiem technicznym, ale artystą. Żeby zarejestrować odpowiednie ujęcie nie wystarczy bowiem ustawić aktorów na planie i włączyć kamerę. Jest to wielka sztuka i tym właśnie zajmuje się operator kamery. Wszystko to co jest filmowane, musi być wcześniej dokładnie przemyślane przez pana reżysera i odpowiednio przygotowane przez aktorów, artystów i technicznych pracowników planu filmowego. Operator nagrywa za pomocą kamery tylko odpowiednio, dokładnie i doskonale skomponowane obrazy, czyli kadry. Aby kadr był odpowiednio skomponowany potrzebne jest przede wszystkim oświetlenie filmowe. Bezpośrednią obsługą kamery zajmuje się zazwyczaj dodatkowy operator, czyli prawa ręka operatora numer jeden. Pomagają mu w tym także oświetleniowcy i asystent operatora, dbający o dobór odpowiednich obiektywów i dokonujący pomiarów światła, które pozwalają ustawić właściwą ostrość i przesłonę.

Taka sprawa jak oświetlenie filmowe jest bowiem bardzo ważna. Kamera daje twórcom filmu bardzo dużo możliwości rejestrowania poszczególnych kadrów w rozmaity sposób. Podczas gdy w danym ujęciu aktor lub jakiś obiekt, na przykład motocykl, poruszają się, kamera musi dokładnie, precyzyjnie śledzić ich ruchy, przemieszczając się na specjalnym wózku, w innym samochodzie lub na przykład w śmigłowcu albo samolocie. Taki ruch kamery w stosunku do obiektu filmowcy nazywają jazdą. Tworzenie filmów na pewno nie jest sprawą łatwą.